Постинг
14.04.2016 14:49 -
Евгений Тодоров - "Древно - тракийско наследство в българския фолклор"
Мотивът за освобождаването на роби ще е възникнал най-напред във връзка с Крали Марко, защото, както е известно, откарването на християни като роби е ставало масово през първите десетилетия от завладяването на Балканите от турците(14-15 в.). По това време именно турските войски са били следвани от търговци на роби (предимно евреи б.а.),които са закупували заробваните християни от турците и са ги отвеждали завързани понякога до 60 души.
" На път среща стара юда,
стара юда, самодива.
Тя си кара три синджира,
три синджира черно робе:
един синджир все орачи,
други синджир все овчари
трети синджир все копачи...
Тръгна сабля цветен Георги,
та посече стара юда.
Но в редица песни за Крали Марко са изчезнали вече орачите и овчарите и окованите в три синджира роби са младежи, девойки, и невести с малки деца, които биват водени от арапи.
Другият бог, който траките са почитали, според Херодот е бил Дионис.Но и култът към Дионис е съществувал у гъците и е проникнал у тях от траките. В Делфийското светилище гърците вярвали, че се намира и самия гроб на Дионис. А за тркийския произход на култа говори и обстоятелството, че поне през 4 в. пр. н. е. е обхванал цяла Гърция, като е предизвикал и силно религиозно движение. Същевременно на гръцка почватой получава и нов облик: превръща се в бог, а губи атрибутите на ловец и конник, характерни за тркийския му първообраз.
" На път среща стара юда,
стара юда, самодива.
Тя си кара три синджира,
три синджира черно робе:
един синджир все орачи,
други синджир все овчари
трети синджир все копачи...
Тръгна сабля цветен Георги,
та посече стара юда.
Но в редица песни за Крали Марко са изчезнали вече орачите и овчарите и окованите в три синджира роби са младежи, девойки, и невести с малки деца, които биват водени от арапи.
Другият бог, който траките са почитали, според Херодот е бил Дионис.Но и култът към Дионис е съществувал у гъците и е проникнал у тях от траките. В Делфийското светилище гърците вярвали, че се намира и самия гроб на Дионис. А за тркийския произход на култа говори и обстоятелството, че поне през 4 в. пр. н. е. е обхванал цяла Гърция, като е предизвикал и силно религиозно движение. Същевременно на гръцка почватой получава и нов облик: превръща се в бог, а губи атрибутите на ловец и конник, характерни за тркийския му първообраз.
ЗАГАДКИТЕ ОКОЛО НУРГЮЛ – ПОВЕЧЕ ВЪПРОСИ,...
"Имоти по време на чума" - !?!...
Документи: Ваксините на Pfizer срещу Ков...
"Имоти по време на чума" - !?!...
Документи: Ваксините на Pfizer срещу Ков...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари