Прочетен: 2971 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 07.06.2018 14:54
Съпоставките между тези паметници (съдчето от Градешница, печата от Караново и езеровския пръстен)дават да се разбере, че изработеният стил на писане от езеровския майстор идва не от Гърция, не от шумерите и Египет, а от друга , много по-дълбока във времето посока – тракобългарската. И няма да бъде изсилване, ако предположим, че шумерската (не клинописната), египетската (коптската) и гръцката (тази от 4-5 в. пр. н. е.)имат за начало писмените знаци от Градешница и Караново.
Идвайки тук, гърците не носят със себе си никаква писменост и започват да възприемат и да си служат със заварената тракобългарска писменост, която след Караново е изживяла своя идеографически етап на развитие и навлиза в класическия период, като добива образа и типа на звукозаписната линейно-буквена писменост, която намираме върху плочата от Кьолмен, златния пръстен от с. Езерово, надписите от с. Дуванлий и др. Финикийците и гърците овладяват и по-нататък развиват тази писменост, която траките довеждат до този етап и по известни исторически причини не са могли да продължат нейното развитие и обогатяване. Това го правят гърците, които напасват буквите към техния език..Тяхното дело обаче е само продължение и исторически не е справедливо то да се нарича „начало“ на съвременната писменост, както е прието сега в историческата наука.
Тракийските надписи от Кьолмен (6 в. пр. н. е.) и Дуванлий от същото време не са продукт и аналози на гъцката клсическа писменост, а имат друго по-старо тракийско начало, което трябва да търсим след Караново. Това начало трябва да го търсим в България, около Перперикон и Старосел.
Из „Началото“ от Георги Бялков.
Поздрави!
После сме дошли ние и сме "отмъстили" на "траките" за по-древните. :)
До колко имаме нещо общо с едните и другите става все по-ясно.
08.06.2018 18:29
За съжаление, само ние имаме интерес от популяризиране на тия истини. Като че само чудо може да ги наложи в общоприетата история.