Доколкото можем да съдим, окончателната цел на замислената от Йосиф Флавий стратегия била пълната подмяна на управляващата класа на Римската империя с членове на Непобедимото слънце Митра. Целта била постигната за по-малко от два века благодарение на политиката, провеждана от митраистките императори. Гръбнакът на римската администрация бил съставен от нови родове с неизвестен произход, появили се в края на първи и началото на II в. Те били противници на сенатската аристокрация и традиционно подкрепяла имперската власт. Формирали т.нар. „конническо съсловие“, което скоро се превърнало в безусловно владение на Непобедимото слънце Митра. Разбира се, повечето фамилии на петнайсетте : еврейски свещеници от антуража на Йосиф Флавий - богати, с много връзки и радващи се на благоволението на императора принадлежали към това съсловие. Всички митраистки императори също принадлежали към конническото съсловие и управлявали в открита опозиция на сената, като го унизявали, лишавали го от прерогативи и богатство и му нанасяли физически удари с изгнание и екзекуции на множество високопоставени представители. В същото Време те започнали да вкарват в сената родове от конническото съсловие. Тази политика била започната от Септимий Север и продължена от Галиен (тук трябва да си припомним, че той е и авторът на първия едикт за търпимост спрямо християните), който постановил с декрет, че всички губернатори на провинции и префектът на преторианската гвардия (все постове, запазени за конническото съсловие) трябва да влязат по право в сенаторските редици. Това право по-късно било разширено, за да включи и други категории служители, най-вече високопоставени бюрократи и армейски офицери, все членове на митраистката институция. В резултат на това в рамките на няколко десетилетия на практика цялото конническо съсловие влязло в редиците на сената, надминавайки по численост фамилиите на старата италийска и римска аристокрация. Междувременно разпространението на християнството в империята продължавало с пълна сила. Където се появявали последователи на Митра, незабавно възниквали и християнски общности. Към края на II в. вече имало най-малко четири епископати в Британия, шестнайсет в Галия, още толкова в Испания и на практика по един във всеки голям град в Северна Африка и Близкия изток. През 261 г. християнството било признато за законна религия от митраиста Галиен и било обявено за официална имперска религия от митраиста Константин в началото на IV в., макар че християните все още били малцинство в римското общество. След това то било постепенно налагано на населението на империята със серия кланета, достигнали своята кулминация в края на IV в. със забраняването на езическите религии и масовото „покръстване“ на римския сенат. В крайна сметка положението относно управляващата класа в Западната империя било следното - древната аристокрация с езически произход на практика изчезнала и на нейно място се появила нова, която се идентифицирала със сенаторската класа на земевладелците и съставена от членове на Непобедимото слънце Митра. На религиозно ниво езичеството било елиминирано и християнството станало религията на всички жители на империята. То било контролирано от свещеническа йерархия, произлизаща изцяло от сенаторската класа, притежаваща огромни количества и почти царска власт в рамките на епископата. Свещеническите родове станали абсолютен господар на същата онази империя, която унищожила Израел и Храма в Ерусалим. Всички нейни висши служители, както граждански, така и религиозни, и цялото й богатство преминали в ръцете на тези родове наред с върховната власт за вечни времена, която пък преминала по божествено право у най-издигнатия свещенически род - Gens Flavia (започвайки от Константин, чието пълно име е Флавий Валерий Аврелий Константин, всички римски императори носели името Флавий), най-вероятно потомци на Йосиф Флавий. Три века по-рано Йосиф написал с гордост: „Моят род не е незначителен. Тъкмо обратното, той е свещенически; знатните при всички народи са с различен произход и при нас благородството се потвърждава чрез принадлежността на рода към свещеническото съсловие“ (Автобиография, 1.1). Към края на IV в. потомците на Флавий са имали пълното право да отнесат същите тези думи към Римската империя. В този момент институцията на Непобедимото слънце Митра вече не била необходима за увеличаване на богатствата на свещеническия род (синедриона) и престанала да съществува. Тя била инструментът на най-успешната конспирация в човешката история.
МИТРА И ИСУС. ДВЕТЕ СТРАНИ НА ЕДНА И СЪЩА МОНЕТА
Флавио Барбиеро